Volg @DuurzaamGebouwd

Wouter Wolfswinkel

 Wouter Wolfswinkel

Het Business Development team in de unit Customers and Solutions richt zich op de B2C en B2B sales segmenten van het Vattenfall concern. Hierbij wordt gefocust op oplossingen die onze huidige business versterken en onze toekomstige business zouden kunnen zijn. We richten ons hierbij heel nadrukkelijk op nieuwe modellen waarin we onze core competencies kunnen inzetten op gebieden die niet noodzakelijkerwijs nu onze core business zijn. Voorbeelden zijn onze E-mobility activiteiten, het recent gelanceerde energy sharing platform ‘Powerpeers’ en het eind vorig jaar geïntroduceerde Nuon Energiedak.

Het Energiedak is een voorbeeld van de route die Nuon voor ogen heeft. We gaan uit van een geverifieerde klantbehoefte, we zoeken nadrukkelijk de samenwerking met andere partijen en we voegen waarde toe vanuit onze eigen kracht.

In dit geval geven we vanuit de door ons ontwikkelde Energieoptimaal visie, invulling aan de vraag van de tot nu toe door bouwend Nederland vrijwel volledig genegeerde particuliere woningeigenaar. We zien hier een zeer sterke behoefte aan een modulaire aanpak waarbij in begrijpelijke en zinvolle stappen woningonderhoud wordt gecombineerd met energetische verbetering, woningwaarde verbetering en esthetiek. We geven hierbij tevens als matchmaker invulling aan de ambitie van gemeenten om op termijn energieneutraal te zijn. Waarbij we vanuit onze marketing kracht en ervaring in staat zijn om vraag een aanbod te matchen.

www.powerpeers.nl 

« Naar het overzicht

Duurzame 50 is een initiatief van

  • ABN AMRO
  • Duurzaam Gebouwd